Shopping Cart

Свържете се с нас: support@greendermalab.bg

Безплатна доставка на поръчки над 50 лв

Доказани стъпки за борба с пролетната умора

Пролетта е вече тук със своите дълги и топли дни. Всички искат да излизат повече на разходки, да се наслаждават на хубавото време или дори да сменят зимния гардероб с летен и да се захванат с голямото пролетно почистване. Толкова много неща искаме да започнем, но всъщност имаме енергия само и единствено да легнем на дивана и да си пуснем поредния филм. И вие знаете това усещане, нали? Не е необичайно да изпитвате умора през пролетта. След зимен сън тялото ни преминава през някои физиологични промени. Опитвайки се да бъдем в крак със сменящите се сезони, може да станем малко дезориентирани и периодът на летаргия да обхване ежедневието ни. Защо се появява пролетната умора и има ли начин да се спасим от нея, ще ви разкажем в следващите редове.

Обърнете внимание на времето за сън. Поддържането на здравия сън може да бъде полезно за цялото ни тяло и функциите в него. Пролетта носи по-ранни и по-светли утрини, но мозъкът ни интерпретира слънчевата светлина като аларма за събуждане и често много преди истинският ни будилник да звънне, ние се озоваваме с ококорени очи. В резултат на това не спим достатъчно и се чувстваме уморени през целия ден. С увеличаването на дневната светлина тялото започва да произвежда повече серотонин. От своя страна намалява производството на мелатонин и това прави сънят ни по-некачествен. Бъдете сигурни, че си лягате по-рано и успявате да спите достатъчно в малките часове на нощта.

Балансираната диета и приемът на достатъчно количество вода ще ви помогнат. Това, което ви препоръчваме през цялата година, може да има особено положителен ефект през пролетта: пийте много вода и слагайте на масата си по-леки храни. Оставете настрана тежките ястия и обърнете повече внимание на сезонните плодове и зеленчуци. Това гарантира, че получавате достатъчно витамини, хранителни вещества и минерали. Главната причина обаче не е да се компенсира евентуален недостиг на витамини – дори през зимните месеци изборът на храна, налична днес, гарантира, че тялото ни лесно се снабдява с достатъчно витамини. Давайки на тялото си правилното гориво под формата на храна, ние го зареждаме с енергия и сила, която да използва. Представете си го като строеж на къща – ако използваме добри материали, тя ще бъде здрава години наред, но ако разчитаме на лоши материали, бързо ще падне до основи. Същото е с храната и нашето тяло.

Упражненията са особено добри за повишаването на енергията през пролетта, особено в сутрешните часове. Спортовете за издръжливост като тичане или колоездене стимулират кръвообращението на тялото и премахват умората. Специалистите препоръчват поне 30 минути ежедневни упражнения, за да бъдем енергични и в добра форма. Да бъдем активни ежедневно може да не включва фитнес, а дори елементарни действи